Pary nie do pary

9 czerwca 2015

Ogórek z pomidorem, ciasto drożdżowe z herbatą czy wołowina i lampka czerwonego wina? Zestawienia te polecane ze względu na ich walory smakowe nie znajdują jednak poparcia u dietetyków. Dlaczego?

HERBATA I CIASTO DROŻDŻOWE – wypieki z ciasta drożdżowego to bogate źródło witaminy B1, która odpowiada za prawidłowe działanie układu nerwowego. Połączenie go z herbatą (w trakcie lub zaraz po jedzeniu) powoduje ograniczenie wchłaniania witaminy przez organizm.

HERBATA I CYTRYNA – zawarty w liściach herbaty glin może przyczyniać się m.in. do rozwoju choroby Alzheimera. Nie jest jednak wchłaniany do organizmu człowieka. Zmienia się to w momencie dodania do herbaty cytryny – tworzy się wówczas łatwo przyswajalny cytrynian glinu. Rozwiązaniem problemu jest wkrapianie soku z cytryny po wyjęciu liści herbaty z naparu.

27%

procent glinu znajdującego się w naparze liści herbaty zostaje przyswojone przez organizm przez dodanie do herbaty cytryny.

 

HERBATA I NABIAŁ – w naparze herbaty znajduje się kwas szczawiowy, który łączy się z wapniem zawartym w jogurcie, serze żółtym czy twarogu. Wapń nie zostaje przyswojony przez organizm, bowiem tworzy kompleksy ze szczawianami, które odkładają się w drogach moczowych w postaci kamieni.

Strona 1 z 212